12 Ocak 2015 Pazartesi

ELMALI KURABİYE


                      ELMALI KURABİYE 







senenin biten ve başlayan günlerini
istanbul'da 
galata
ve istiklal
muhteşem karşılıyor

galata' da yenilen yemeğin ardından istiklal'e çıkan yokuşta 
köşe başı şarkıları ile
kırmızı tramvay  karşılıyor sizi istiklal 

lapa lapa yağan kar'la
sıcacık kahve kokusuna sığınırken 
üşüyen ellerimi
sıcacık kestane ile ısıtırken 
istanbul
biraz kar 
biraz kırmızı
kalbiniz de 
bir kalp 
bir dost neş'esi ile başlı başına aşk oluveriyor

taksim de çiçekçi kadından aldığım
gülümseyen  kırmızı kokinalarla

elim
yüzüm
gözlerim
kalbim
biraz kırmızı ile
mavi gökyüzünü seyrederken  
istanbul oluyorum

ve istanbul
yürüyüşünün ardından 
mutfağım da 
kitabıma ya bir dilim kek 
ya da kurabiye eşlik etsin istiyorum hep 
o koku
soluk oluyor 
huzur 
nefes
bir de tarçın koku eklenince  kocaman mutluluk oluyor

yemek pişirmek hep aşk derdim ben 
aşk'ı yaşamak kadar 
tutku 
haz

ve 
"ibadet ... " 
dedi
ömrüm de yeni pencere açan bir kalp 
doyulmayan koyu sohbetimiz de 


ocağım
aşım
kalbim daha da güzelleşti 
aşk'ın 
şükre
bulanmış ibadet hali ile 


bir paket margarin 250 gr
( biliyorum zararlı 
biliyorum kara listelerimizden
ama bir kere olabilir diye hep hayatımda benim 
ve bu kurabiyede ille de sana ... )
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
alabildiğince un 
( kulak memesi yumuşaklığında )


iç malzemesi için 

4 tane golden elma
1 su bardağı kırılmış ceviz
1 çay kaşığı tarçın 
1 yemek kaşığı toz şeker

üzeri için 

2 yemek kaşığı pudra şekeri


oda ısısı kıvamında erittiğimiz margarini 
parmaklarmızla hafif çırparak
sıvı yağ  yoğurdu ve kabartma tozunu ilave ederek krema kıvamına getirip
ununu ekleyerek kulak memesi kıvamın da hamur yapalım 

hamuru ikiye bölerek 
merdane ile servis tabağı büyüklüğünde açalım
açtığımız hamuru
sekiz adet parçaya bölerek 
enli kısmına iç harcını sarıp sigara böreği şeklin de saralım 





tepsiye dizdiğimiz kurabiyelerimizi 
150 derece de  beyazlıklarını yitirmeden pişirelim 





her fırının pişirme suresi değişik oluyor 
pişip pişmediğini kürdanla kontrol edebiliriz

fırından çıkan kurabiyelere 
10 dakika beklettikten sonra iki yemek kaşığı 
pudra şekerini çay süzgeci ile serpelim 

hep sevgi ile ...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder